Sivilce Nedenleri

Sivilce Nedenleri Nelerdir? Sivilce (akne) derideki yağ bezlerinde meydana gelen proplemden dolayı oluşan bir cilt sorunudur.

Sivilce Neden Çıkar ve Nasıl Oluşur?

• Yağ bezlerinin salgılamış olduğu yağın deri yüzeyine çıkışını sağlayan kanallar vardır. Ergenlik yıllarında yağ bezi daha çok miktarda yağ salgılamaya başladığı için bu kanallarda tıkanma meydana gelir. Sivilcelerin nedeni genel olarak bu tıkanmadır. Tıkanma sonucunda komedon adı verilen siyah noktalar meydana gelir. Propionibacterium acnes adlı bakteri tıkanmış  olan yağ bezine yerleşerek iltihaba sebep olur ve bunun sonucu olarak da  kırmızı kabarık lezyonlar görülür.

• Komedon, papule, pustule, yara izi, kist gibi sivilce çeşitleri bulunmaktadır.

• Vücutta sivilce daha çok yüz sırt boyun göğüs de oluşur. Daha az olmakla birlikte kalçada sivilce oluşumu da görülebilmektedir.

• Sivilce çıkması daha çok 13-18 yaşlarında görülür. Yirmili yaşlara girilmesiyle beraber sona erer. Ancak zaman zaman 30 lu yaşlarda olan kişilerde de sivilce sorunları sürdüğü görülmektedir. Daha çok ergenlik döneminde görülmekle birlikte erişkinlerde de sivilce sorunu görülebilir.

• Ergenlik devresinde hormonlar yağ bezlerinin daha fazla yağ üretmesine yol açarlar. Özellikle androjen hormonu bu açıdan daha etkili olur. Erkeklik hormonu olan androjen hormonu bu dönemde daha çok oranda salgılanır ve yağ bezlerini uyararak daha fazla yağ (sebum) salgılamalarına neden olur. Androjen hormonu kadınlarda da belli bir oranda bulunur.

• Sivilcelerin nedenleri arasında genetik unsurlar, stres gibi sebepler de vardır. Ailesinde sivilce sorunları olanların bu sorunla karşılaşması yüksek bir olasılıktır. Ancak sivilce hakkında yapılan araştırmalar stresin doğrudan değil dolaylı olarak sivilcenin oluşumuna katkıda bulunabileceğini göstermektedir.

• Sivilceleri sıkmak sivilcelerin artmasına ve kalıcı sivilce izlerine yol açabilir.

• Sıcak havalar cilt gözeneklerinin tıkanmasına yol açarak sivilcelerin çoğalmasına sebebiyet verebilir. Ayrıca terleme nedeniyle de sivilcelerde artışta olabilir.

• Ergenlik sivilceleri, bazen ileri yaşlara kadar sürebilirken, 20’li yaşların ortasında ani başlayan sivilce sorunlarıyla da karşılaşılabilir. Bu tip sivilceler ‘geç başlangıçlı akne’ olarak  adlandırılır.

• Geç başlangıçlı aknesi olan kadınlarda yumurtalık, böbrek üstü bezi ve tiroit bezi hastalıkları buna buna yol açabilir. Ayrıca steroidler, yalnızca progesteron içeren doğum kontrol hapları, bazı psikiyatrik ilaçlar da cildin yağ dengesini bozarak geç başlayan akne gelişmesine sebep olabilir..

• Geç başlangıçlı akneye yol açan bir diğer faktör kozmetiklerdir. Özellikle yağlı kozmetikler, gözeneklerin tıkanmasına sebep olarak akne gelişmesine neden olabilirler.

Comments

  1. sami says

    yasım 18 yuzunde asırı derecede sivilce var bircok ilac tedeavisi gördüm ama gecirmedi sizin bi öneriniz warsa yazarmısınız

  2. kıvılcım says

    bende limon deniyorum yatmadan sürün yatın sabah kalkın yıkayın ben yıkaamadan önce faydasını gördüm bu konularda pekçok bilgim var sivilce sorunları çekenler beni ekleyebilirler!!!! msn adresim=trendi-cig@hotmail.com

  3. Mustafa Altoğlu says

    Benim alnımda çıkmaya başladı.Galiba ergenliktendir

  4. nihall says

    ewet bende vr ama ben her güzn yıkıyorum sabunla sivilce ilacı sürüyorum biraz etkisi vr

  5. büşra says

    ya arkadaşlar okadar herkez diyorki sivilceyi bu geçirri bu geçirir diyorLAR deniyoRuz aMa onLarın yaN eTkiSi oLunca daHa çk çoğaLıyoR naPcamızı biLemiyoRuz en iyiSi doktoRun verDiqi iLaçLaRı kuLLanMak kendiNizin iyiLiqi i.N dokToRn ddqiNi yapaLım ßence ama siZe qaLmıŞ birŞeY (;

  6. ßuŔãҝ says

    Ben 17 yaşındayım, sivilce genellikle çenemde çıkıyor. İlaçta kullanıyorum geçmiyor. Bana yardımcı olsursanız cok sevinirim. Bu arada sizlerede g.olsun…

  7. hüzzam says

    cenende cıkmasının en buyuk sebebı yuzunde o bolgedekı yag oranının daha cok olması ve salgıya orda hakım olması ılk olarak oynamakı yer edınmesın ayrıca koca karı ılacları gıbı vs seylerden uzak dur cok ıstersen has kil bu bır toprak turu cok faydalıdır herkes bılmez onu kullan ılık suyla sıvılastır dıkkat et benım bahsetıgım kıl oyle her yerde olmaz aktardan da alşma bazı yorelerde ozel bulunur onu kullan su asamada gıtmesını bekleme moral bozma ve asla elını surme mumkunse sık sık yuzunu sıol havlunuda ayır rica ederim

  8. hüzzam says

    az once bı arkadasına yazdım kılle ılgılı oku tavsıyemı tessekkur edersın sonra

  9. erdem says

    benım yuzumde cıkmaya basladı ama hec ellemıorum yhaa gıtmıo yınede ne olcakk ben o topraktan bulamam da baska bssey onersenız.etksısı hemen gosrersın

  10. ilker says

    ya bu suratımda çok sivilce çıkıyor artık aynaya bakmaya korkar oldum bunun gitmesi için ne gibi tavsiyteleriniz var ?

  11. volkan says

    arkadaşlar sivilceye sadece bir ilaç devadır gerisi yalandır lamos adlı bir krem var onu kullanın gerisini kreme bırakın yüzdeki bütün yağları kurutur sürün sürdükten 15 dka sonra yıkayın etkisini göreceksiniz 2 günde bir akşamları ılık su ile yüzünüzü yıkayın ve sivilce çıkan yere önerdiğim kremi vurun etkisi olacaktır bende oldu etkisi çok mutluyum krem gerçekten harika bişey

  12. volkan says

    ayrıca lamos kremi siyah noktalar içinde yaratılmış bir krem resmen yüzdeki yağı kurutuyor kesinlikle etkisi hemen belli olur ama ila alın demiyorum denemekte fayda var arkadaşlar çok bilmiş gibide konuşmuyorum sadece ben denedim iyi geldi belki sizlerede iyi gelebilir.zaten aldığınız zaman kullanma klavuzu var içinde

  13. nesim says

    arkadaslar sivilceler bence asırı yaglı yemeklerden cogalmaktadır benimde yuzumde sıvılceler cıktı doktora gıttım benım yaglı yemeklerden bı surelıgıne yemememı ıstedı dedıgını yaptım gercekten etkısı vardı ama gene tamamen kurtuldum demıcem ama %70 etkısını gordum sıze tavsıye ederım

  14. dogan says

    evet nesım kardes haklısın bende doktara gıttım oda bana yaglı yemeklerı azaltmamı ıstedı ayrıca stresten uzak durmamı ıstedı denedım etkısını gordum arkadaslar sızede tafsıye ederım

  15. tülay gencay says

    bende tek bir bacağımda sivilce gibi tam 4,5 tane kocaman etrafı kızarık ve üstelik kaşınıyı ve acıyo deli olucam doktora gitcem 3 aydır geçmedi iyce kafama taktım ne olabilir acaba çok korkuyorum

  16. kübrasu says

    bende de çok siviLce war aLnımda..siviLce kremLerinden denedm herşeyden denedm.ama bi faydası oLmadı..3 seneden beri war qeçmek biLmedii herkes erqenLik dior qecer dior ama qecmedi 3 senedir..suan 15 yasındayım..bi öneriniz warmı..?

  17. bazidli deno says

    sivilce yazın çıkmaz kışın da çok az çıkar ama SONBAHARDA 9 CU AYDAN BAŞLA ÇIKMAYA …taki diyer yılın yazın başı 6 aya kadar surer bunu ben devamlı takip etim bende 2007 de az çıktı sonra 2008 de fazla oldu ve 2009 zun son baharında yine çıktı tam dedim giti ama yine çıktı doktora 3 kere gitmeme rağmen :(:(… ama şunu diyim kullandığım ilaçlar çok iyidi. ama yinedne tek tuk çıkıyor son bahar ve ilk baharda her zaman çıkar çok doğaldır bence HAVA DEĞİŞİMİ OLUYOR ONDAN BİDE ERGENLIK DONEMİNDEYSEN YANDIN VALA:):)

  18. berk says

    ya ben 14 yasındayım sivirce nedeni ne olabilir söyleyebilirmisinizz ya lütfennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  19. aykut says

    arkadaşlar sivilcenin asıl sebebi ergenlik çağında fazla salgılanan testesteron(erkeklik) hormonudur..bu hormon fazla salgılanınca vücut daha fazla yağ salgılamaya başlıyor ve sivilcelenme oluyor..çevrenize bakarsanız kız arkadaşlarınızın bir kaçında sivilce sorunu vardır.fakat erkek arkadaşlarınıza baktığınızda yarısında sivilce sorunu vardır..yüzü temiz tutmanın pek fazla faydası olacağını sanmıyorum.yüzünüzü sabunsuz şekilde sabah öğlen ve akşam yıkayıp havluyla kurulamanız yeterli olur.çünkü sivilceye sabunun çok faydası olmaz ayrıca Cliesin-T diye bir ilaç var bu ilaç sivilcelere karşı çok etkili..ben kullanıyorum geçiriyor bırakınca tekrar sivilce oluyor ama geçiriyor yani sivilceleri..günde 2 kere sabah akşam sürüyorum.krem değil su şeklinde..bir çoğunuz bilirsinizdir.kullancaksanız onu kullanın derim.sivilce kremleri etkisiz bu konuda..unutmayın ki sivilce en erken 14 yaşında başlar en geç de 20 yaşında geçer..yani kafanıza takmayın 18 yaşınıza gelince kurtulursunuz.bende 14 yaşında başladı 15-16 yaşlarında çok fazlaydı artık bıkmıştım elimi her yüzüme attığımda sivilceleri ellemekten..ama şuan 18 yaşındayım ve çok çok az kaldı sivilce..onlarda geçer 1 aya kadar…ayrıca çok yağlı şeyler yemeyin kendinize iyi davranın :)

  20. aykut says

    doktora git :) fazla sıkma..ve fazla yağlı şeyler yememeni öneririm cips – patates kızartması vb..kafana takma.benim kız arkadaşlarımda da olmuştu ama hepsinin geçti şuan..

  21. sedat says

    arkadslar valla bendede çok çıkıo napıcam bılmıyorum gerlen geçen nolmuş yuzune dıo nolur nıldıgınız bıse varsa soleyın

  22. Takma says

    ßen 13 yaşındayım siwilcelerim alnımda wardı ama geçti,artık hiç siwilcelerim çıkmıyo sadece 1-2 tane siyah noktalarım war.ama onlarıda kafaya takmıyorum..yiyeceklerime diikkat etmeye çalışıorum…alnımda artık pürüzsüzleşmeye başladı..burnumda siyah noktalar awr.yanağımda var ama diğeryanağımda yoqq.oda -2-3 taneee ….onların bazılarıda tamamen bitti.sadece sabah-akşam yüzümü yıkıyyorumm..artık yüzümde hiç sieilce çıkmamaya başaldı..çıkanları ise hiç ellemiyorum we ertesi gün sonra geçtiğini görünce çok sewiniyorum… :D (= ama sert havlu kullanmıyorummm….yumuşak kullanıyorum..kullanırkende sadece hafif hafif kurulamaya çalışıyorum….YUMUŞAK HAVLU OLMADIĞI ZMAANDA SERT HAVLUYLA ÇOK HAFİF KURULUYORUMM..GÜNEŞ SİWİLCELERE ii gelmiyor diyorlar ama bana iyi geliyorr..ama bazılarında allerji warr..güneş ışınlarına çıktıklarında sivilceleri çıkıyor…ama insanın fiziki yapısına göre değişir.bn dedim diye sakın öle yapmayın..şimdiden herkese teşekkürler… :D

  23. Takma says

    Benim abim şuann 22 yaşında önceden çok çıkıyodu ve hiç kafasına takmıyodu cips fln yemeye dewam etti.ama 20 li yaşlarda geçeceğini biliyordu..artık hiç çıkmıyor siwilcesiii

  24. ihsan says

    arkadaslar benım kafamdakı sıvılceler okadar coktu ki anlatamam .ben doktora gıttım yaklasık ıkı ay ılac tedavısı gordum 150mg antıbıyotık le merhem kullandım. sonra ıgne verdı sıvılce olan yerlerden igne vurdu 2 hafta arayla 1er tane ve 8 aydır yok allaha şükürler olsun.ama gene 1 2 yerde cıkmaya basladı merhem kullanıyorum ve hemen gecıyor.cogalmadan doktora gıdelım bence.

  25. aykut says

    ben 22 yaşındayım vücudumun genelinde sivilce çıkıyo ama en çok belimin iki tarafında toplu şekilde ve birsürü. ergenlik olmadığı kesin çünkü onu çoktan atlattım yalnız yeni bi işe başladım ortam biraz sıcak acaba diyorum ondan mı? bilen tahmin eden varsa cevap yazsın lütfen…

  26. Serhat says

    Ya sivilceler benım yanıgımda cıkıo cok moralım bozluoyor acaba erkeksi bı sorun mudu yanı erkek lerin yaptıgı bır kısım işlerden mı dolyı cıkıo lutfen benı bılgılendırın sımdıden saolun

  27. MuraT says

    aRKaDasLAR Ben 17 YasınDayım YuzumDe 2 SeneDır SıvıLce waR HaLa GıTMeDı SınırDen SıvıLceLerı JıLeT ıLe Kesıyorum We Yara oLuyor sonRaDa ız KaLıyor DoKTora Gıttım Bana Bır Sabun oneRDı GunDe 3 Kez YıKıyorum we aRıK SıKmıyorum Gecıyor az KalDı BıtMesıne Yane )

  28. weqeerr says

    bazı arkadaşlarımız yazmış limon sürüyorum geçiyo yok ne biliyim sirke cok faydalı bunlarla olacak iş deil gidin iyi bir doktora derdinizi anlatın bence daha faydalı olur.

  29. yasin says

    arkadaslar komik gelecek ama lütfen bu soruyu cevaplayın boşalmak sivilce yaparmı….

  30. raziye says

    19 yaşındayım önceden de tek tük sivilce çıkardı yüzümde ama son üç aydır yüzümün her yerini kapladı sert ve çıban gibi çıkıyo ve geçmiyo leke kaldı hep

  31. oğuz says

    ben herdün yeşil sabunla yıkıyorum sivilceleri siyah noktaya dönüşüyo ondan sonra kaşırken falan dökülüyolar

  32. April 14 says

    yha bende de çıkıyordu elimi yüzüme hiç sürmedim azaldı şu anda hiç yok diye bilirim sivilceden oynamayın ve kil maskesi ni öneririm gerçekten işe yarıyor ama yan etkiside var bunuda belirtmekte fayda var okuyun öyle alın bende sorun olmadı ama arkdaşım yüzünde daha çok çıkmaya başladı cildinize gelirmi gelez mi belirtmişler saten (okuyun) öle alın…

  33. hakan says

    bende çok var ne yapacağımı bılmıyorum 5 ay dır var nezaman geçer ne yapmamı önerir siniz..?:(

  34. mehmet says

    arkadaşlar 21 yaşındayım bu yaşıma kadar tek tük sivilceler çıkıyodu yüzümde ama ne olduysa bu ilkbaharda oldu ve aylardır çekiyorum bu illeti ve öle basit sivilceler değil deri altı sivilceler yüzüm tümsek tümsek oldu kullanmadığım ilaç krem merhem kalmadı en son roccutunae denicem ama önerisi olan varsa dinlerim

  35. merve says

    belli dönemlerde göğüs bölgem de gemesi güç sivilceler meydana geliyor .. ve çogu dönem bacaklarım da da aynı sorunla sıkç karşılaşıyorumve hiç ellemediğim halde izleri kalıyor .. nedeni ne olabilir ve yapılıcak bişeyler var mıdır .. bilginizi bekliyorum . tesekkürler …

  36. sercan says

    ßen 16 yaşındayım suratımda vs. hiç sivilcem yok çnki hiç kafama tkmıyorum varsa vardır yoksa yokdur yani mesela size bi önerim her akşam yatmadan önce sabun ile yüzünüzü yıkayın

  37. ercan says

    Merhaba Mehmet ve Merve

    Sercanın dediğine katılıyorum. Yüzünüzü temiz tutun. Yemeğinize dikkat edin /yağlı yemek, abur cubur, kola, fanta gibi boyalı içecekleri azaltın, tatlı yemeyin, kalsium içeren ne varsa yeyin yiyebildiğiniz kadar /
    Dediklerimi yapın 1 hafta sonra sonuç elde edersiniz, 1-2 ay sonra kurtulursunuz dediklerimi tam yaparsanız

    ve teşekkürlerinizi ercankayakonya@yahoo.com‘a iletebilirsiniz
    ERcan

  38. Fırat says

    Bende 16 yasindayim benimde yüzümde sivilce saysaniz 3-4 tane var ama hepsi leke Imex in kremini ve sabunu kullaniyorum 1 haftadir bakalim..

  39. Mehmet says

    Ben 24 yaşındayım ve vücudunda hala sivilceler çıkıyor ve aşırı derecede var temizliğine çok dikkat ettiğm halde çıkıyor ve bu beni sinir ediyor ve patlama ihtiyacı duyuyorum acaba başka bir hastalık belirtisimi

  40. sivilce says

    Bitkisel çözümler ve uzman desteği ile kontrol altına alınabiliyor ama hormonlar işin içinde olduğu için özellikle ergenlik döneminde mücadele etmek çok zor. Bende ergenlikten yıllar sonra dahi hala tek tük çıkmaya devam ediyor.
    Hormonlarla ilgili aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz.
    /sivilceplatformu.com/sivilce-ve-hormonlar/

Join the Discussion!

Please submit your comment with a real name.

Thanks for your feedback!